SCAPADONA by Andreea Ivan

Brandul a fost creat ca rezultat al pasiunii și al nevoii de libertate și ușurință în stilul de viață de astăzi și dorește să ofere aceste lucruri printr-un design ce rezistă în timp. SCAPADONA creează articole vestimentare care aduc confort, cu o abordare subtilă, elegantă.

Estetica brandului propune linii clasice și curate, decorate de elemente precum flori, drapaje, țesături texturate sau imprimeuri. Indiferent dacă ele devin uneori ciudate, romantice sau masculine, hainele brandului se încadrează întotdeauna în concepte inspirate de relația dintre factori precum natura și emoțiile. Originile designerului dintr-un oraș de pe malul Marii Negre au inspirat o adevărată dragoste pentru mare și poezia ei, care poate fi observată în mod persistent în majoritatea poveștilor brandului.

Creând vulnerabil, SCAPADONA construiește un anumit sentiment care vine odată cu purtarea hainelor. Brandul crede în individualitate și creează cu scopul de a-și ajuta clienții să se simtă încrezători, liberi și puternici.

Fondatorul și designerul, Andreea Ivan, absolventă a Universității Naționale de Arte din București, și-a pus viziunea in practică abordând toate acestea și a insuflat valori certe în construirea brandului, precum respectul pentru moștenire și istorie, responsabilitate, durabilitate și bunăstare. Ea crede în dubla calitate a designului – decorativă și de funcționalitate, așa că piesele pe care le creează sunt gândite să satisfacă ambele laturi.

Stilul estetic abordat este lejer, natural și eclectic. În ce privește succesiunea colecțiilor în special, atmosfera stilistică a produselor rămâne fidelă conceptului fiecărei colecții. De aici o cromatică imprevizibilă, utilizarea mix-urilor de print-uri și texturi ori combinații spontane de materiale. Stilul estetic definitoriu pentru designer are la bază ideea de provocare, imprevizibilitate, subtilitate stilistică.

 

Colecția ce lansează brandul a coincis cu proiectul de licență al designerului. Undersea River a avut un concept clădit în jurul ideii de dualitate si contradicție, desprinsă metaforic din acest element natural sugestiv: un râu in interiorul mării – un fluviu dulce, rapid curgător într-o apă sărată și statică. Ideea s-a născut din interese personale ale designerului ce se leagă de mare și apă atât din punct de vedere estetic, cât și conceptual. Stilistic, direcția colecției a fost una matură și prețioasă, fină, abordând cu subtilitate latura cromatică, factorul textil si jocurile de manipulare a acestora.

De aici, brandul s-a lansat într-un proces tranzitoriu, către ideea de Ready-to-wear și către colecții ce înglobează atât piese artistice, cât și latura practică și funcțională. Toate produsele sunt gândite în concordanță cu nevoile pe care brandul își propune să le satisfacă, anume acelea de confort și rafinament, pentru un stil de viață contemporan, dar încă nostalgic, sensibil.